Fasten your seatbelt! - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Ilja Brouwer - WaarBenJij.nu Fasten your seatbelt! - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Ilja Brouwer - WaarBenJij.nu

Fasten your seatbelt!

Blijf op de hoogte en volg Ilja

08 April 2014 | Nederland, Valkenswaard

Van de Andes en de Amazone, naar de Himalaya en de oudste tropische regenwouden op aarde. Na vier jaar hbo studie (en natuurlijk het bijbehorende diploma!) vond ik het wel weer tijd om op reis te gaan!

Van de lama’s en alpaca’s naar de apen en heilige koeien. En van de bolhoedjes naar de sari’s. De reis gaat deze keer niet naar (het ondertussen door mij zeer geliefde) Zuid-Amerika. Nee, dit keer ga ik Zuid(oost)-Azië ontdekken. Met als bestemming het prachtige en mystieke Nepal! (tenminste, dat zegt mijn reisgids...)

Verder wordt de koffer ingeruild voor een backpack, en nog een groot verschil: dit keer ga ik niet alleen. Nou ja, ik ‘ga’ wel alleen, maar in Kathmandu wacht mijn mede-explorer en lieve vriendinnetje Mirte!

Twee maanden verblijf ik in Nepal, met als standplaats hoofdstad Kathmandu. Aangekomen in Nepal heb ik eerst een introductie van vier dagen en hierna ga ik samen met Mirte Nepal onveilig maken! Daarna, ongeveer twee weken na aankomst, ga ik aan het werk als vrijwilliger. Eerst in een weeshuis en op een schooltje in de wijk Pepsi Cola (no kidding) en hierna twee weken in een Boeddhistisch vrouwenklooster in de Kathmandu Valley.

Na zes weken hard werken als vrijwilliger vond ik dat ik wel een vakantie verdiend had, dus gaan we hierna nog drie weken door Maleisië trekken (vandaar die backpack!). Eerst vliegen we naar het eiland Borneo, waar we een kijkje zullen nemen in de Godfather van alle tropische regenwouden: de oerbossen van Maleisië (die volgens mijn vaste bron Wikipedia stammen uit de tijd van de dinosauriërs). Hierna gaan we naar West-Maleisië, naar onder andere de Cameron Highlands, de paradijselijke eilanden en natuurlijk hoofdstad Kuala Lumpur. Vanuit hier zal ik op 20 juli (als ik ben bijgekomen van het vieren van mijn verjaardag) terugvliegen naar Amsterdam.

Wat niet verandert is dat ook dit keer jullie vanuit Nederland weer mee kunnen genieten van al mijn avonturen! Want natuurlijk ga ik jullie ook deze reis weer verblijden met mijn veelal onzinnige, sarcastische, maar bovenal literaire verhalen. Als jullie ook wat inhoudelijke verhalen willen lezen over onze reis, kun je ook even kijken op de site van Mirte ;) (http://mirtenelissen.ontheroad.to).

Om dit blog toch wat educatieve waarde mee te geven (en ik natuurlijk niet voor niets de minor Global Development Issues heb gevolgd), zal ik proberen wat te vertellen over de cultuur in, voornamelijk, Nepal en de gevolgen dit heeft voor de ontwikkeling van het land en waarom bijvoorbeeld de regenwouden van Maleisië in rap tempo verdwijnen.
Dus, stay tuned; vanaf 1 mei live vanuit Nepal!

Tot dan!

  • 09 April 2014 - 03:36

    Mirte:

    Lieve Ilja,
    Wat kan jij prachtig schrijven, kan er nu al naar uit om tijdens onze reis onze ervaringen vanuit jouw ogen kunnen lezen!! Heb er zoveel zin in om dit avontuur met jouw te delen en eindelijk weer gezellig koffiemomentjes te hebben, cocktails te drinken op het strand en gewoon te genieten samen!! Geniet van je laatste weekjes vrij en als je in Nepal aankomt zorg ik dat ik in het hotel op je sta te wachten! Dikke kus xxx

  • 12 April 2014 - 19:55

    Jolanda:

    Heey Ilja,

    Leuk dat je weer een blog gaat bijhouden. We gaan je zeker weer volgen.

    Groetjes,
    Jolanda, Kevin, Amber

  • 01 Mei 2014 - 16:18

    Masha:

    "Vanaf 1 mei"..... Dat is vandaag! Bloggen zusje! :P

    Kus!

  • 04 Mei 2014 - 01:15

    Susan:

    Al 2 mei waar blijf je met je goede voornemen. We wachten met spanning op je verslag van de eerste dagen. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Valkenswaard

Ilja

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 13437

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 20 Juli 2014

Nepal en Maleisie

02 April 2010 - 30 Mei 2010

Peru

Landen bezocht: