Paradise vs paradise - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Ilja Brouwer - WaarBenJij.nu Paradise vs paradise - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Ilja Brouwer - WaarBenJij.nu

Paradise vs paradise

Blijf op de hoogte en volg Ilja

16 Juli 2014 | Maleisië, Pulau Tioman

Na een vermoeiende eerste anderhalve week in Maleisie, waren we wel toe aan een break. En waar kun je nu beter tot rust komen dan het paradijs op aarde? Daarvoor moet je op de Perhentian Islands en Tioman Island zijn. Twee verschillende slices of paradise, maar welk paradijs is nu het paradijselijkst?

De beste stranden vind je op de Perhentian Islands. Lange zandstranden zonder troep of steentjes en een heerlijk warme zee om uren in te dobberen. De zee rondom Tioman is iets kouder, maar daar hebben we dan weer gesnorkeld, wat echt super tof was! Prachtige vissen gezien, die overal om je heen rond zwemmen. Super mooi koraal, sommige stukken in fel groen en paars. En toch wel het hoogtepunt: een paar meter boven twee grote schildpadden gezwommen. Maar op Air Batang Bay (‘ons’ stukje Tioman) had je maar twee kleine stukjes strand waar je fijn kon liggen.

Op de Perhentians kun je beter eten, maar op Tioman hebben ze cocktails én verse kokosnoten die je met een rietje leeg drinkt (met als hoogtepunt onze combinatie van kokosnoot met Malibu!). En toch ook wel heel belangrijk op het paradijs: palmbomen! Want liggen zonnen is heerlijk, een beetje schaduw op z’n tijd kan ook geen kwaad. Ook daarvoor moet je op Tioman zijn. En ondanks dat het strand misschien minder mooi is, maakt de akoestische versie van Summer of ’69 die ze hier op de achtergrond draaien veel goed! Maar wanneer My Heart Will Go On van Celine Dion begint verlang je toch weer naar de stilte van de Perhentians...

Op beide eilanden moet je prachte natuur en wildlife hebben, maar ja daarvoor moet je gaan hiken en dat hadden we natuurlijk al gedaan tijdens deze reis. Wat jammer nou…

Dus Perhentian Islands of Tioman? Long Beach of Air Batang Bay? Ach, wat maakt het me eigenlijk uit. Ik doe m’n ogen dicht en geniet nog even.
Just another day in paradise...

• 16 Juli 2014 - 17:45

Mirte:

I love your writing!! Another few days in paradise baby <3

• 17 Juli 2014 - 23:36

Susan:

Paradise met cocktails klinkt geweldig.
    En dan daar te snorkelen tussen die exotische vissen het lijkt wel een reclame spotje.
    Ondertussen zal je wel in Singapore zijn heel iets anders, geniet ook hier van je laatste vakantiedagen

xxxxxxx mams

• 19 Juli 2014 - 12:39

Masha:

Inderdaad een moeilijke keuze... Doe mij dan maar de stranden en het eten van perhentian en de muziek en schaduw van tioman :D kus!