Namaste! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ilja Brouwer - WaarBenJij.nu Namaste! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ilja Brouwer - WaarBenJij.nu

Namaste!

Blijf op de hoogte en volg Ilja

04 Mei 2014 | Nepal, Kathmandu

Onder grote sociale druk van mijn zus en mijn moeder, toch maar even een berichtje op mijn blog. Maar aangezien ik niet zo heel veel tijd heb, verwacht vooral niet te veel! Dat is namelijk de grote fout die ik gemaakt heb, te hoge verwachtingen hebben.

Ondanks dat ik uit ervaring weet dat de eerste paar dagen nooit echt leuk zijn, had ik verwacht dat het dit keer mee zou vallen. Ik had verwacht dat ik, net als in Cusco, makkelijk even naar het centrum zou kunnen lopen om daar de pracht en praal van Kathmandu te kunnen aanschouwen. En Kathmandu zal vast prachtig zijn, maar dat hebben die Nepalezen toch goed verstopt.. Deze stad is zo groot dat je niet 'even' naar het centrum loopt. Ik weet niet eens waar het centrum is. Is er uberhaupt een centrum?

Dus in plaats van in het centrum (waarvan het bestaan nog niet is vastgesteld) zit ik in een hotel in de wijk Lokanthali. We hebben het nog niet behandeld in de taalles, maar ik weet vrij zeker dat het 'zandbak' betekent. Een betere naam is er namelijk niet voor deze wirwar aan zandstraatjes, huisjes en hutjes. Niet de leukste plek om je verblijf in Nepal te beginnen. Maar gelukkig ben ik ondertussen verhuist naar mijn gastgezin in de wijk Pepsi Cola (Pepsi, ook weer zo'n tegenvaller..).

Maar er is ook een meevaller: ik begin het stiekem toch wel erg leuk te vinden hier, ondanks het zand en de troep overal. En tegen alle verwachtingen in, goed aangekomen met Malaysia Airlines. Inclusief vliegtuig enzo...

Tot volgende keer! Dan (hopelijk) vanuit Pokhara - wat heel mooi moet zijn! ;) Daar ben ik de komende drie weken en gaan Mirte en ik een trekking maken naar het Annapurna Base Camp van 11 dagen (help!)

Namaste!

  • 04 Mei 2014 - 08:44

    Marit:

    Aah, verwachtingen hebben is altijd een valkuil. Maar gelukkig begin je het steeds leuker te vinden! Ga daar vooral mee door :)
    Spannend, die trekking, maar wel een hele belevenis. Maak ook maar veel mooie foto's om ons achteraf mee te laten genieten!
    Veel liefs en een hele dikke knuffel!

  • 04 Mei 2014 - 09:27

    Masha:

    Haha jij schrijft echt grappig :D Gelukkig begin je het steeds leuker te vinden daar. Ben benieuwd hoe de trekking bevalt ;) en idd: foto's bitte! Kus!

  • 04 Mei 2014 - 11:50

    Susan En Ad:

    Dat wij op die afstand toch nog zoveel invloed op je hebben!!!!!!
    Je moet natuurlijk in het begin altijd even wennen is ook zoveel anders dan in ons Nederland maar gelukkig begin je het steeds leuker te vinden.
    Pepsi ja je voorkeur ging altijd al uit naar coca cola.
    Geniet ervan en heel veel kusjes van je oude

  • 04 Mei 2014 - 11:50

    Susan En Ad:

    Moet natuurlijk van je ouders zijn

  • 04 Mei 2014 - 12:32

    Ine Hennie En Fleur:

    Fijn dat het vliegtuig is op de juiste plek is aangekomen. De luxe van Nederland moet je even vergeten, misschien dat je met al dat zand een mooi kasteel kunt bouwen. Wij hopen dat je nog een fijne weken krijgt en we kijken uit naar de foto's. Groetjes uit Maaskantje.

  • 05 Mei 2014 - 17:22

    Jolanda, Kevin En Amber:

    Heey Ilja, leuk je eerste berichtje vanuit Nepal en weer met die bekende humor van je. Jammer dat het in het begin een beetje tegen viel maar het gaat al beter en als jullie straks samen gaan trekken wordt het vast nog veel leuker! We kijken alweer uit naar je volgende berichtje.
    Groetjes van ons alledrie.

  • 16 Mei 2014 - 14:48

    Marga:

    Ha die Ilja,
    Ja, ja, zo denk je naar het paradijs te vertrekken en dan blijkt dat toch minder paradijselijk dan gedacht. Maakt het juist leuk en spannend als niet meteen alles van een leien dakje loop, lijkt me. Ik ben ontzettend benieuwd naar je verhalen en je foto's op je blog. Maar dat zal vast wel beperkt blijven. Ilja, geniet er maar heel erg van daar in dat verre oosten! Groetjes Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Ilja

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 13456

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 20 Juli 2014

Nepal en Maleisie

02 April 2010 - 30 Mei 2010

Peru

Landen bezocht: