Time flies... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ilja Brouwer - WaarBenJij.nu Time flies... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ilja Brouwer - WaarBenJij.nu

Time flies...

Door: Ilja

Blijf op de hoogte en volg Ilja

30 April 2010 | Peru, Cusco

WOW, is het echt al vier weken geleden dat ik aankwam in Cusco? Ik kan het gewoon niet geloven hoe snel de tijd hier gaat... Ik ben gewoon al vier weken van huis, ik denk niet dat ik ooit zo lang weg ben geweest... En het gekke is dat ik eigenlijk helemaal geen heimwee heb (sorry pap, mam ;P). Moet wel toegeven dat ik ergens ook wel zin heb om weer naar huis te gaan, maar ik had verwacht na een maand toch wel wat meer heimwee te hebben.

Even een kort verhaaltje over wat ik afgelopen week allemaal gedaan heb... (niet zo heel veel eigenlijk, vooral school :P) Zondag ben ik naar de Sacred Valley geweest en een aantal plaatsen daar in de buurt. Was heel gezellig, ondanks dat er niemand mee ging die ik kende. Twee meiden van school zouden ook met de excursie meegaan, maar die waren er niet zondagochtend (ja, heel vroeg... 6.55 uur op school). Begin me toch wel af te vragen waar ze zijn, heb ze afgelopen week helemaal niet gezien op school :S Anyway, back to the story...

Dus om 6.55 uur ben ik op de bus gestapt. We waren met een groepje van ongeveer 12 tot 15 man, allemaal Amerikanen. Maar ondanks dat, waren ze toch heel aardig ;P Heel veel oude rommel gezien, maar die verhalen horen jullie als ik thuis kom wel. Waar we het nu over moeten hebben is de lunch! Een buffet, en wat voor een! Het was echt heerlijk, we hebben ons helemaal vol lopen proppen, en dat in een super sfeervol aangelegde tuin, met Indianen die panfluit muziek maakten. De lunch was ge-wel-dig! Het beste eten wat ik tot nu toe in Peru gehad heb. De rest van de trip was wel enigszins oncomfortabel; dat krijg je als je zo loopt te schransen tijdens je lunch...:S (ik was gelukkig niet de enige ;))

Verder nog nieuws over de afgelopen week...? Ja, nog meer eet-nieuws! Julia (de Duitse studente die bij hetzelfde gastgezin zit) was ziek afgelopen week. Last van haar keel enzo (en ik ben natuurlijk expert op dat gebied). Heb haar wat keelpastilles gegeven en yoghurt. Daar was ze zo blij mee dat ze als bedankje woensdagmiddag pannekoeken voor me heeft gebakken :) (die Duitsers vallen ook al heel erg mee ;))

Afgelopen week heb ik ook te horen gekregen waar ik mijn vrijwilligerswerk ga doen. Het project waar ik eigenlijk heen zou gaan (een weeshuis voor meisjes), heeft op het moment alleen maar oudere meiden, tieners. Dus ik mocht kiezen of ik op dat project wilde blijven of liever iets met jongere kinderen wilde doen en ik heb voor dat laatste gekozen. Mijn nieuwe project is een dagopvang (alleen in de ochtend) voor kinderen van 4 en 5 jaar, jongens en meisjes. Ze krijgen ´s ochtends een soort van les, maar het is volgens mij meer bezigheidstherapie.. Ben benieuwd hoe het gaat worden, heb alleen het gebouw van buiten gezien.

De volgende update laat niet zo lang op zich wachten als deze, I promise! Ik moet nu gaan, naar huis en ja.. eten! De tijd gaat ook zo snel hier, zucht... Time flies when you´re having fun!

  • 01 Mei 2010 - 08:33

    Masha:

    Wat raar, Amerikanen die schransen.. :P Heb je nog foto's gemaakt van het buffet? :D

    x

  • 01 Mei 2010 - 12:28

    Ad:

    klinkt goed, lunch-buffet,pannekoeken, yoghurt met meusli.....maar wij hebben aardappels met erwten ;P

  • 01 Mei 2010 - 12:28

    Ad:

    klinkt goed, lunch-buffet,pannekoeken, yoghurt met meusli.....maar wij hebben aardappels met erwten ;P

  • 02 Mei 2010 - 10:24

    Rita:

    ilja, leuk verhaal om te lezen fijn dat je geen heimwee hebt zullen je ouders echt niet erg vinden - ga mezelf maar
    na- ik wens je nog een hele fijne tijd en blijf je volgen, groetjes uit rooi, rita en fam.

  • 02 Mei 2010 - 10:24

    Rita:

    ilja, leuk verhaal om te lezen fijn dat je geen heimwee hebt zullen je ouders echt niet erg vinden - ga mezelf maar
    na- ik wens je nog een hele fijne tijd en blijf je volgen, groetjes uit rooi, rita en fam.

  • 02 Mei 2010 - 10:25

    Rita:

    ilja, leuk verhaal om te lezen fijn dat je geen heimwee hebt zullen je ouders echt niet erg vinden - ga mezelf maar
    na- ik wens je nog een hele fijne tijd en blijf je volgen, groetjes uit rooi, rita en fam.

  • 02 Mei 2010 - 18:20

    Susan:

    Ilja de dokter, zo zie je maar weer ongekende talenten.
    Schransen,denk je we een beetje aan de lijn?
    Zeg hoe zit het met een kaartje (oma) neem je wel adressen mee maar er komt niets.
    Meisje geniet , doei

  • 03 Mei 2010 - 08:37

    Jordi:

    Zo krijg je wel erg veel berichtjes hè, als iedereen ze dubbel doet :p

  • 03 Mei 2010 - 19:11

    Ine:

    Hallo Ilja,

    Als ik jou verhalen zo lees, dan vind ik het jammer dat ik er niet bij ben. Het lijkt mij fantastisch om zo het land te bezichtigen en de mensen te leren kennen. Ik hoop dat de kindjes lief voor je zijn en tot hoors.

    Ine, Hennie en kusjes van Fleur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 13480

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 20 Juli 2014

Nepal en Maleisie

02 April 2010 - 30 Mei 2010

Peru

Landen bezocht: