Inca Kola vs. Coca Cola - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ilja Brouwer - WaarBenJij.nu Inca Kola vs. Coca Cola - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ilja Brouwer - WaarBenJij.nu

Inca Kola vs. Coca Cola

Door: Ilja

Blijf op de hoogte en volg Ilja

06 Mei 2010 | Peru, Cusco

Vandaag mijn eerste flesje Inca Kola gedronken! En ik moet toegeven, het is echt vies!... Voor de mensen in Nederland die geinteresseerd zijn, het is erg makkelijk zelf te maken. Neem een blik Redbull, giet het is een glas, gooi er zo´n 5 tot 10 suikerklontjes bij, iets geels voor de kleur, en voila; Inca Kola!

Ik moet zeggen dat het wel goed helpt tegen moeheid (ik ben hier ALTIJD moe, al ga ik om 8 uur naar bed!), ik stuiter al de hele middag. En dat na een half flesje!

De Peruanen weten zelf ook wel dat het vies is, ze willen het alleen niet toegeven... En om Coca Cola te pesten (ze zijn boos dat The Coca Cola Company het bedrijf achter Inca Kola heeft overgekocht), is het overal duurder! En wil je Coca Cola Zero (Light kennen ze hier niet), betaal je nog meer!
Maar ik hou stug vol; yo quiero Coca Cola Zero, por favor!

  • 07 Mei 2010 - 09:15

    Masha:

    Het is je dan toch gelukt om foto's op deze site te plaatsen! Chapeau! (of zoiets)

    Het drinken ziet er inderdaad behoorlijk, tja, chemisch uit... :D
    Tsss... Jij ook altijd, met je Coca Cola verslaving :P

  • 07 Mei 2010 - 09:15

    Masha:

    Lieve kindjes, btw :)

  • 08 Mei 2010 - 14:40

    Ad:

    Daar doe je het voor!!Wat 'n schatjes.

    Elke dag 'n half blikje Red Bull en je houdt het wel vol....toch??

  • 09 Mei 2010 - 06:47

    Jordi:

    Krijg je daar nou ook superkrachten van? Het ziet er in ieder geval nucleair genoeg uit :P

  • 12 Mei 2010 - 18:55

    Rita:

    hallo Ilja
    leuk verslag en mooie foto met die kindjes ik blijf je volgen maar wanneer kom je weer naar huis ons margot heeft nog last van jetlag en koude, is hier ook maar 10 graden, ik wens je nog een hele fijne tijd toe , groetjes van kees, rita en lotte

  • 15 Mei 2010 - 11:57

    Jolanda:

    He Ilja. Tijdje niks van ons gehoord maar we blijven je berichtjes trouw volgen. Je hebt al een heel leuke tijd gehad volgens mij. Maar nu wordt het serieuzer, waar je ook echt voor gaat. Als het allemaal zo´n schatjes zijn als die 2 kindjes op de foto, dan moet het nog geweldig worden. Op tijd een glaasje Inca Kola en jij stuitert de komende weken wel door. Groetjes van ons allemaal.

  • 17 Mei 2010 - 19:36

    Mirella:

    Zo te lezen vermaak je je eigen daar wel.
    Het is zeker een hele ervaring om vrijwilligers werk te doen daar.
    geniet nog van de tijd die je daar hebt. :)

  • 21 Mei 2010 - 13:15

    Masha:

    Tijd voor een nieuw avontuur van Ilja in Peru :P

  • 22 Mei 2010 - 13:08

    Theo En Anne:

    Over een dikke week zien we wel weer in ons koud kikkerlandje.

  • 22 Mei 2010 - 14:43

    Jolanda:

    Wouw wat een prachtige natuur in Colca Canyon. Ik ben bijna jaloers, daar zou ik ook wel naar toe willen.

    Het aftellen is nu begonnen. Nog een ruime week en je bent weer terug. Goeie vlucht en we zien je snel weer.

    Groetjes.

  • 29 Oktober 2019 - 09:26

    Je Ma:

    Nou meis, de aardigheid spuit eruit. Als je voortaan iets te zeggen hebt over de meningen van anderen doe dat lekker voor jezelf? Wij Peruanen vinden Inca kola heerlijk en zijn er trots mee. Dat jij dat niet lekker vind is je eigen ding maar ga dan niet hier zeggen dat wij het ook vies vinden want dat is bullshit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 688
Totaal aantal bezoekers 13474

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 20 Juli 2014

Nepal en Maleisie

02 April 2010 - 30 Mei 2010

Peru

Landen bezocht: