The final countdown... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ilja Brouwer - WaarBenJij.nu The final countdown... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ilja Brouwer - WaarBenJij.nu

The final countdown...

Door: Ilja

Blijf op de hoogte en volg Ilja

29 Mei 2010 | Peru, Cusco

Wow, mijn laatste (volle) dag in Cusco zit er al weer op! Koffers gepakt, souveniers gekocht, ik ben klaar om naar huis te komen! Natuurlijk zal ik Cusco en vooral de mensen (de buitelandse toeristen dan, NIET de Cusqueños die zijn nogal irritant en niet klantvriendelijk!) heel erg missen, maar het is wel goed zo. Heb hier een super tijd gehad, maar ben toch wel blij dat ik over ongeveer 38 uur (zoiets tenminste :P) weer met beide voetjes op Nederlands grondgebied sta!

Afgelopen week was echt ontzettend hectisch, heb daarom ook geen berichtje ´kunnen´ plaatsen hier... Dus even een rundown van wat ik allemaal gedaan heb de afgelopen week. Komt ie:

Zaterdag (vorige week he ;P) zijn we weesten raften (voor de 2e keer!). Echt super gaaf! Paar keer uit de boot gedonderd (nou ja, geduwd!), maar het was weer erg gezellig! Bijna verdronken... Lachen en zwemmen gaan niet goed samen! :D

Zondag zijn we naar de mark in Pisac geweest; SHOPPEN! Heel de dag rondgestruind en mooie spulletjes gekocht (lees: veel te dure in China gemaakte toeristen troep) en natuurlijk het hoogtepunt van de dag; een brownie met ijs bij The Blue Lama! Heeerlijk!

Maandag (of dinsdag kan ook goed) de Cathedral van Cusco bezocht. Had hem al bijna 2 maanden van buiten bewonderd, vond het tijd om een keer binnen een kijkje te nemen :P Dus samen met Gabriella en Renske (de twee Nederlandse meisje in ´mijn´ huis :P) hebben we een guided tour gedaan in de kerk. Het was echt hilarisch! Helaas geen foto´s mogen maken van het laatste avondmaal met guinea pig en Jezus die buiten aan het kruis hangt (dat kan toch helemaal niet?! Hij zit te eten...) en de zwarte Jezus aan het kruis (lang geleden kado gekregen van een Europese koning die dacht dat de mensen in Cusco zwart waren en daarom maar een zwarte Jezus stuurde! :D). Het was best gênant, want Gaby en ik hadden continue de slappe lach... Maar gezellig was het wel! :P

Woensdag kreeg Gaby de uitslag van haar malaria-test (ze was een paar dagen ziek en in Bolivia in malaria gebied geweest). De test was positief dus de volgende dag kwam de dokter langs. Helen (ander meisje in huis) was ook ziek en tegen de tijd dat ik terug was van mijn vrijwilligerswerk, was iedereen naar de kliniek... Helen en Gaby bleken allebei samonella infectie te hebben. Dus we hebben heel de dag in de kliniek gehangen, en dat was nog best gezellig! Echt de kamer waar ze lagen (met z´n tweeen) was echt een kamer in een 5-sterren hoten! Super mooi en ontzettend groot. Wij heel de kamer verbouwd en daar lagen we dan met onze gigantische tas met eten! ´s Avonds hebben Renske en ik ook nog een bloedtest gedaan om te kijken of wij misschien ook samonella hadden (dat krijg je van eten en we eten bijna altijd in dezelfde restaurants enzo). Gelukkig allebei negatief :) al bevatte mijn bloed wel sporen van samonella ofso :S Anyway, don´t worry ik ben harstikke gezond volgens de doc!

Vrijdag ook niet veel gedaan... Gaby moest rusten en Helen lag nog in de kliniek, dus daar zijn we op bezoek gegaan.. Ik heb donderdag ook geleerd dat 10 minuten in Cusco ongeveer 2 tot 3 uur betekenen! ´De dokter komt over 10 minuten...´ Jeez, zo irritant!

Had vrijdag natuurlijk ook mijn laatste dag op het vrijwilligerswerk (waar ik nog zo weinig over heb verteld...:S). De grote party hadden we vorige week al gehad, toen Rebecca en Sophie weggingen, dus het was nogal ingetogen. Baalde wel echt dat mijn 2 favoriete kindjes er niet waren...:S (de rest is ook wel lief hoor, de meeste tenminste :P maar die 2 zijn gewoon zo leuk!). De ene heet Ian (je zegt Jaan :D) en hij snapt het gewoon allemaal niet :P Hij is misschien niet de snugerste maar wel zooo lief! Kan nog zo veel vertellen over de kids en het werk, maar dat doe ik thuis (krijg last van mijn vingers van het typen..;))

Gelukkig zaterdag (vandaag dus) wel iets gedaan! SHOPPEN! Had gewoon nog geen tijd gehad om souveniers te kopen! Het shoppen was een groot succes; heb alles wat ik wilde hebben en nog veel meer! :D Jullie zullen mijn aankopen zeer binnenkort kunnen bewonderen! :P En het winkelen vandaag was natuurlijk weer hilarisch! Gabriella, Renske en ik hebben echt precies dezelfde humor dus gezellig was het zeker! Dalijk gaan we naar een dinnershow (met buffet! :D) en daarna misschien nog uit.. (ligt een beetje aan de uitslag van de 3e (!!) malaria-test van Gaby, de dokter weet het ook niet meer :P).


Ik heb nog zoveel te vertellen, maar ik ben bang dat mijn site dan overbelast raakt :P Dus alle andere verhalen; Colca Canyon (super ziek op een muilezel een berg op), het vrijwilligerswerk, alle details van het raften, paardrijden (ja, ik heb het gedaan :P) en andere ´extreme sports´ ;) én alles wat ik nu vergeet, horen jullie thuis.

Ik hou een bitterbal-party en jullie zijn allemaal uitgenodigd!! :P


En voor de aller, allerlaatste keer:

ADIOS AMIGOS! :)
Groetjes vanuit Cusco!


  • 30 Mei 2010 - 11:02

    Lisa:

    Nice! Ik lust wel een bitterbal :d

  • 30 Mei 2010 - 11:16

    Masha:

    @Lisa: dat geldt ook voor mij ;)

    Wow wel heftig die verhalen over bacterieen en infecties en zo :P Gelukkig had ik idd eerst je mailtje gelezen :P Maarre, 'sporen van salmonella'..? :S Misschien in NL toch voor de ckerheid even laten checken zou ik zeggen :P

  • 30 Mei 2010 - 13:10

    Margot:

    Bitterballen... ik weet niet waarom maar het spreekt me wel aan :P
    Fijne reis! Holanda otra vez!

  • 30 Mei 2010 - 16:44

    Susan:

    Zal ik danh maar zorgen dat de bitterballen er zijn

  • 30 Mei 2010 - 23:05

    Renske Van Luijn:

    Ilja!

    Wat een toeval, kom ik ineens op jouw waarbenjij.nu terecht terwijl ik naar info over peru aan het zoeken was!:D Leuk om onze afgelopen week zo bij jou te lezen, moet ik ook nog maar eens gaan schrijven...;) raar dat je nu in het vliegtuig zit! overigens volgens mij heb je wat souveniers achtergelaten en wilde je die zwarte schoenen nou ook weg doen? We wisten het even nite meer... Gabi is trouwens toch naar mijn kamertje verhuisd en de nieuwe chick lijkt opzich best aardig, engels natuurlijk en beetje meer richting Helen haar leeftijd dus dat is wel leuk;)

    We missen je al wel hoor! geniet van je bitterballen:D

    xx Renske

  • 31 Mei 2010 - 19:14

    Rita Sterks:

    Ilja,zo te lezen heb je ook een erge leuke tijd gehad hartstikke leuk om te lezen wat je meegemaakt hebt dit vergeet je je leven lang niet meer ,als je dit leest ben al weer thuis,nou tot ziens en een fijne bitterbal party groetjes van ons allen uit rooi

  • 31 Mei 2010 - 19:15

    Rita Sterks:

    Ilja,zo te lezen heb je ook een erge leuke tijd gehad hartstikke leuk om te lezen wat je meegemaakt hebt dit vergeet je je leven lang niet meer ,als je dit leest ben al weer thuis,nou tot ziens en een fijne bitterbal party groetjes van ons allen uit rooi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 13478

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 20 Juli 2014

Nepal en Maleisie

02 April 2010 - 30 Mei 2010

Peru

Landen bezocht: