Verblijfplaats numero tres! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ilja Brouwer - WaarBenJij.nu Verblijfplaats numero tres! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ilja Brouwer - WaarBenJij.nu

Verblijfplaats numero tres!

Door: Ilja

Blijf op de hoogte en volg Ilja

06 Mei 2010 | Peru, Cusco

Afgelopen weekend (alweer ;P)overgehuisd! Dit keer van mijn gastgezin naar een eigen huis! Het voelde ook echt alsof ik op mezelf ging wonen :P Eigen huis is misschien wel een overstatement, ik moet het delen met 3 andere meiden. Het huis is erg mooi (en vooral erg schoon!) en in ieder geval heb ik de eerste week een kamer voor mezelf gehad. Misschien dat dat in het weekend gaat veranderen als er weer nieuwe mensen komen en andere weggaan, maar dat zien we dan wel weer. De andere meiden komen uit Engeland, Noorwegen en Japan. Ondanks dat ze redelijk stil en humorloos zijn, zijn ze wel aardig.

Ben maandag ook begonnen met het vrijwilligerswerk. Het is een soort kinderopvang voor niños van 4 en 5 jaar (alleen in de ochtend). Het is wel echt in de ´lesser part of town´, en de kinderen die naar het project komen hebben het zeker niet breed thuis. Dat maakt het werk wel leuker, ze zijn blij met de kleinste dingen. In Nederland op stage meer dan eens de reactie gehad "krijg ik er maar één?" Het is ook (weet niet of leuk het juiste woord is maar goed..) leuk om in het deel van Cusco te komen waar geen toeristen komen. In het centrum heb ik toch altijd nog zo´n toeristengevoel :P Het ene nadeel van het project is; ze hebben er geen wc... wel een hokje met een gat in de grond...:S

Ben benieuwd hoe het de komende weken gaat lopen. Ik ga kijken of ik er een project bij kan krijgen (of een compleet ander project), omdat ik ook graag ´s middags vrijwilligerswerk wil doen (het is toch de reden dat ik hier ben en 4 uurtjes per dag vind ik niet genoeg). EN ik zou het ook leuk vinden om wat meer vrijwilligers te ontmoeten, maar het is volgens mij niet echt vrijwilligershoogseizoen in Cusco... Maar we zullen zien, ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!

Hasta luego, mensen!

  • 07 Mei 2010 - 09:13

    Masha:

    Haha tja ze kunnen niet allemaal zo'n briljante en hi-la-rische humor hebben als wij he :P

    Ben iig blij dat er om het gat-in-de-grond nog een hokje gebouwd staat ;) (ja alles van de positieve kant bekijken he, da's mijn specialiteit, ahum..)

  • 08 Mei 2010 - 14:34

    Ad:

    Lekker op jezelf wonen in 'n mooi en schoon huis.(en 'n lekkere douche)en 'n eigen kamer, wat wil je nog meer. Leer die andere meiden maar wat dommemlse humor is!

  • 10 Mei 2010 - 19:01

    Margot:

    Hoi Ilja,
    Haha Japanners hebben ook geen humor nodig die zien dr al leuk uit met de spleetogen :P Ik ben zaterdag thuis gekomen, 2 uur vertraging. Ga je misschien ook van vrijwilligerswerk nu veranderen? Vind je het wel leuk in je huis? Leuk die foto's met die kindjes maar voer ze niet in he, staan hoge straffen op ;) haha
    Nog een hele fijne tijd daar, maak dr wat mnoois van want voor je het weet zit je weer in Nl. Hasta luego

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 13481

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 20 Juli 2014

Nepal en Maleisie

02 April 2010 - 30 Mei 2010

Peru

Landen bezocht: